Tuesday 1 February 2011

idei, ceai, taoism si arta.

Dupa ce frigul imi intra in oase, tot ce-mi doresc atunci cand ajung acasa...este o cana de ceai fierbinte si aromat. Acum ceva timp, am primit cadou Cartea Ceaiului, si nu am idee din ce motiv, am tot amanat citirea ei. Insa, zilele astea...am pus mana pe ea. E o carte complexa, o carte care vorbeste atat despre istoria ceaiului, cat si despre cultura japoneza, cea chineza, despre design interior, aprecierea artei si multe alte subiecte interesante. Capitolul meu preferat este insa cel legat de taoism si budismul zen. Aici, am gasit cateva randuri legate de arta, care mi-au placut la nebunie:

"Vigoarea unei idei consta atat in puterea ei de a zgudui modul de gandire contemporan, cat si in capacitatea de a influenta epocile urmatoare."

"In noi divinitatea isi da intalnire cu natura, ziua de ieri isi ia la revedere de la cea de maine. Prezentul este infinitul in miscare, domeniul Relativului. Relativitatea este in cautarea Adaptarii, iar Adaptarea inseamna Arta."

"Cand ceva e lasat neexprimat, privitorului i se ofera ocazia sa completeze el insusi ideea: astfel, adevarata capodopera iti stimuleaza interesul pana ai impresia ca tu insuti esti parte integranta a operei de arta pe care o admiri. Golul exista pentru ca tu sa-l umpli cu propria emotie estetica."

"Uniformitatea era considerata dusmanul principal al imaginatiei."

"Orice capodopera este o simfonie, ale carei corzi sunt simturile noastre.Corzile secrete ale fiintei noastre sunt trezite de atingerea magica a frumosului si vibreaza ca raspuns la chemarea lui."

"Maestrii sunt nemuritori pentru ca iubirile si temerile lor traiesc in noi insine mere. Sufletul, si nu mana, omul, nu tehnicile lui ne atrag- cu cat chemarea e mai umana, cu atat raspunsul nostru e mai profund. "

"Pierdem prea mult timp facand clasificari si ne acordam un ragaz prea scurt pentru a admira."

"Arta din zilele noastre ne reprezinta, este propria noastra oglindire."

"Viitorul este in urma noastra. In arta, prezentul este etern."

"Trebuie sa fii senin in orice situatie si sa participi la conversatie astfel incat sa nu strici in niciun fel armonia, croiala si culoarea vesmintelor, tinuta, modul de a merge- toate puteau fi considerate expresii artistice ale propriei personalitati de catre maestrii de ceai."

Sper ca nu v-am plictisit. Revin cu ceva mai dragut pentru urmatoarea postare...

P.S: nu trebuie sa va scape cartea asta!

No comments:

Post a Comment